Регистрирайте сеРегистрирайте се

Национална олимпиада по математика 4-8 клас

Иди на страница 1, 2  Следваща
 
   Форум за математика Форуми -> Олимпиади и състезания за 5-8 клас
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
m1t3
Начинаещ


Регистриран на: 01 Aug 2007
Мнения: 30

Репутация: 3.6Репутация: 3.6Репутация: 3.6

МнениеПуснато на: Thu Aug 02, 2007 10:14 am    Заглавие: Национална олимпиада по математика 4-8 клас

Нека тук публикуваме всички задачи от 4 до 8 клас за националната олимпияда по математика (областен кръг)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Реклама







Пуснато на:     Заглавие: Реклама

Върнете се в началото
m1t3
Начинаещ


Регистриран на: 01 Aug 2007
Мнения: 30

Репутация: 3.6Репутация: 3.6Репутация: 3.6

МнениеПуснато на: Thu Aug 02, 2007 10:16 am    Заглавие:

Скоро ще пусна и решенията заедно с останалите задачи за 4, 5 и 6 клас


52-nac-olimp-2003-oblasten.gif
 Description:
Задачи за 4 клас 19 април 2003
 Големина на файла:  13.11 KB
 Видяна:  21934 пъти(s)

52-nac-olimp-2003-oblasten.gif



6-i-5-klas-52-nac-olimp-obl.gif
 Description:
Задачи за 5 и 6 клас 19 април 2003
 Големина на файла:  21.34 KB
 Видяна:  21934 пъти(s)

6-i-5-klas-52-nac-olimp-obl.gif



52-mat-olimp-oblasten-krag.gif
 Description:
Задачи за 7 и 8 клас 19 април 2003
 Големина на файла:  14.96 KB
 Видяна:  21946 пъти(s)

52-mat-olimp-oblasten-krag.gif


Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Малкият ученик
Начинаещ


Регистриран на: 24 Jul 2007
Мнения: 7

Репутация: 5.8Репутация: 5.8Репутация: 5.8Репутация: 5.8Репутация: 5.8

МнениеПуснато на: Sat Aug 04, 2007 2:43 pm    Заглавие:

По задача 4.1 мисля, че решението е следното:

А числото, означено с * е 3.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
soldier_vl
VIP


Регистриран на: 09 Jul 2007
Мнения: 1151
Местожителство: София
Репутация: 99Репутация: 99
гласове: 22

МнениеПуснато на: Sat Aug 04, 2007 2:49 pm    Заглавие:

8.1 намирам отговор нула корена при а≠б≠с и един корен при а=б=с. Това ли е отговора??
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Sat Aug 04, 2007 3:20 pm    Заглавие:

Малкият ученик написа:
По задача 4.1 мисля, че решението е следното:

А числото, означено с * е 3.


Не си прав. Числото е 5.

Гледай първата права. Ако там не присъства 3, то кои две числа трябва да се сложат?

Edit: Хах, одеве не се отваряше решението ти. Я забележи, че си повторил една цифра...

A иначе третата ви задача е била доста лесна, включително и за четвъртокласник. По-интересно е да докажеш, че диагоналите на квадрат ABCD, AC и BD, са перпендикулряни. А ако успееш да докажеш, че взаимно се разполовяват, получаваш един глас от мен Wink

Аз лично успях да го докажа с материал от 4-ти клас.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Wed Aug 15, 2007 2:49 pm    Заглавие:

Два общински кръга от Хасково, вторият е тазгодишният.

***

Първа задача.

а) Да се намерят стойностите на a, b, c, удовлетворяващи равенството

a2 - 2a + 1 + |b-c-5| + |c| = 0

б) При така намерението стойности на a, b, c да се разложи на множители многочлена

M = a(ax2 + bx + c)2 + (b+5a)(ax2 + bx + c) + (b-3c)2 - 1

Втора задача.

В правоъгълния триъгълник АВС, [tex]\angle [/tex] ABC = 90 [tex]^\circ [/tex], AC < BC са построени височината CH и ъглополовящата CL. Върху BC е избрана точка Р така, че ВР = СВ-СА. Права АР пресича СН в точка М. Да се намери СМ, ако AL = 10 см.

Трета задача.

а) Да се разложи на множители многочлена

A = 3a2 + ab + 15a + 4b + 12

Да се докаже, че ако b = 6, то за всяко цяло а, А се дели на 6.

б) Да се докаже, че числото B = a2 + b2 + c2 - ab - ac - bc не е отрицателно за никое a, b, c.

***

Първа задача.

Решете уравнението :

(4x - 3)/12 - (2x - 4)2/4 + 1/4 = [x(1-3x)]/3
и проверете дали числото

[tex]\alpha[/tex] = (5.28.322 - 3.22.85)/(7.83.27)

e корен на това уравнение.

Втора задача.

Таня трябвало да подреди определен брой снимки за 12 дни в албум, като подрежда по един и същ брой снимки всеки ден. Тъй като тя подреждала с 40% по-малко на ден от предвиденото, след 15 дни установила, че й остави да подреди още 60 снимки.

а) Колко снимки е трябвало да подреди Таня?
б) По колко снимки на ден е подреждала.

Трета задача.

Равнобедреният триъгълник АВС има основа АВ = с см и ъгъл при върха С, равен на 120[tex]^\circ[/tex]. Точка М лежи на основата АВ, като АМ:МВ = 1/2.

а) Намерете дължината на отсечката СМ.
б) Докажете, че височината в триъгълник АВС, издигната от върха В към правата АС е три пъти по-голяма от височината в триъгълника АМС, спусната от върха М.

Четвърта задача.

В триъгълник със страни a и b, където a ≥ b, височини към тях съответно ha и hb, има лице S. Докажете, че:

а) ha ≤ hb и ab ≥ 2S
б) a + ha ≥ b + hb

Оценяването е както следва:

Първа тема:

1/а - 2т.
1/б - 5т.
2 - 6т.
3/а - 4т.
3/б - 4т.

Втора тема:

1 - 10т.
2/а - 5т.
2/б - 5т.
3/а - 5т.
3/б - 5т.
4/а - 5т.
4/б - 5т.

По мое мнение, четвъртата задача е много интересна. Особено б). Интересно ми е какво ще предложите на нея. 3/а на втората тема е сравнително трудна, 3/б - не, 1 и 2 задача са много лесни. От първата тема много ми харесаха алгебричните задачи, особено 3/б, а геометричната не съм я гледал още.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Tue Sep 04, 2007 11:33 am    Заглавие:

Ето още един областен кръг - този е за осми клас.

Зад. 1

Пътят между две хижи [tex]A[/tex] и [tex]B[/tex] представлява само изкачване и спускане. При изкачването турист се движи със скорост [tex]4km/h[/tex], а при спускането - със скорост [tex]6km/h[/tex]. За [tex]6h[/tex] той изминал пътя от [tex]A[/tex] до [tex]B[/tex], след това се върнал по същия маршрут за [tex]5h 40min[/tex]. Колко километра е пътят от [tex]A [/tex]до [tex]B[/tex]?

Зад. 2

Точките [tex]N[/tex] и [tex]P[/tex] са среди съответно на страните [tex]BC[/tex] и [tex]CD[/tex] на успоредника [tex]ABCD[/tex]. През точка [tex]P[/tex] е построена права [tex]m[/tex], успоредна на [tex]AN[/tex], а през точка [tex]N[/tex] - права [tex]n[/tex], успоредна на [tex]AP[/tex]. Правите [tex]m[/tex] и [tex]n[/tex] се пресичат в точка [tex]Q[/tex]. Да се докаже, че точките [tex]A, C[/tex] и [tex]Q[/tex] лежат на една права.

Зад. 3

Точка [tex]M[/tex] лежи върху диагаонала [tex]BD[/tex] на квадрата [tex]ABCD[/tex], като [tex]BM = \frac{BD}{4}[/tex]. Правата [tex]CM[/tex] пресича [tex]AB[/tex] в точка [tex]N[/tex]. Намерете отношението [tex]\frac{BN}{BC}[/tex].

Всяка задача носи 7 точки.

Ще бъде добре, ако някой даде решенията.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Wed Sep 26, 2007 7:06 pm    Заглавие:

След дълго търсене на областния кръг на олимпиадата за 7 клас, най-сетне го намерих от един приятел. Благодаря, Владо!

1 зад. Даден е изразът [tex]A=x^4+(4-p)x^3+(8-4p)x^2-8px[/tex].

a) Ако р = 0, да се докаже, че А ≥ 0.
б) Да се разложи на множители А.
в) Да се разложи на множители [tex]x^4+16x^2+64[/tex]
г) Да се разложи на множители [tex]x^4 + 64[/tex]
д) Да се реши уравнението A = [tex]x^4+64[/tex] относно х(ако р е параметър)
е) Да се намерят всички цели стойности на р, за които уравнението от д) има за решение естествено число.

2 зад. Даден е квадрат ABCD със страна 1 и точки M и N така, че M лежи на АВ и N лежи на AD. В ▲MCN са построени височините CK(К лежи на MN) и NP(Р лежи на МС). Нека СК = 1 и СК ∩ NP = H.

а) Докажете, че DN = NK.
б) Намерете периметъра на ▲ MAN.
в) Намерете мярката на <NCM.
г) Докажете, че MN = CH.

3 зад. Всички цели числа са оцветени в бяло, зелено и червено така, че ако числото х е бяло, то х + 1 е зелено,ако х е зелено, то х + 1 е червено и ако х е зелено, а у - червено, то х + у е бяло. Нека поне едно от всички числа е зелено.

Намерете цвета на целите числа между -6 и 6(включително).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Sat Oct 27, 2007 8:02 pm    Заглавие:

Ето и още един общински кръг, този път за 8-ми клас от 1999. Задачите са изключително лесни, би трябвало да ги изядете на една хапка. Повече приличат на класно Smile


Ob6tinski kryg 8 klas 1999.PNG
 Description:
 Големина на файла:  28.51 KB
 Видяна:  21484 пъти(s)

Ob6tinski kryg 8 klas 1999.PNG


Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Sun Nov 18, 2007 8:22 pm    Заглавие:

Още един изключително лесен общински кръг за 8-ми клас(без 2., защото преди не съм се занимавал с функции). Не знам обаче от коя година е, май от 2006. Ако има интерес, ще пусна темите и от 4-7 клас.


Ob6tinski kryg 8 klas 2006.PNG
 Description:
 Големина на файла:  32.23 KB
 Видяна:  21386 пъти(s)

Ob6tinski kryg 8 klas 2006.PNG


Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Fri Nov 23, 2007 9:39 pm    Заглавие:

Ето една тема от 6-ти клас. Открих я случайно, докато си разчиствах шкафовете. Нямам година, самата темичка е написана на ръка от учителя ми. :D

1 зад.

Дадени са пропорциите [tex]a:2 = b:3[/tex] и [tex]b:4 = c:5[/tex]. Да се намерят числата [tex]а[/tex], [tex]b[/tex], и [tex]c[/tex], ако [tex]a+ b + c = 70[/tex].

2 зад.

[tex]\frac{(\frac{1}{6} + 0,1 + \frac{1}{15})(\frac{1}{6} + 0,1 - \frac{1}{15}) }{(0,5 - \frac{1}{3} + 0,25 - \frac{1}{5}):(0,25 - \frac{1}{6})}.\frac{2,22+\frac{7}{24-\frac{2}{3}}}{1-\frac{1}{2+\frac{1}{6}}} = ?[/tex]

3 зад.

Пешеходец изминава разстоянието от 15 км м/у селищата А и В на отиване за 5 ч., като тръгвам от А в 10 ч. сутринта, а на връщане за 3 ч., като тръгва от В в 11 ч. сутринта на другия ден. На какво от разстояние от А е преминал пешеходецът в един и същи час през двата дни и колко е бил този час?

ПП: Първата задача ме кефи - система. За втората се радвам, че никога не ми се е падала такава. :mrgreen: Третата е добра.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ice_sympathy
Начинаещ


Регистриран на: 24 May 2008
Мнения: 15
Местожителство: Враца
Репутация: 3.9Репутация: 3.9Репутация: 3.9
гласове: 1

МнениеПуснато на: Sat May 24, 2008 2:53 pm    Заглавие:

Национална олимпиада по математика - областен кръг - 19.042008г. Тема за седми клас



Задача 1.Дадено е уравнението

2(х-а)(х+а)=5/4(х-а)2 + 0,75(х+а)2 ,

в което а е параметър.
а)Да се реши уравнението при а=502
б)Да се намерят всички стойности на параметъра а , за които числото 2008 е решение на уравнението.

Задача 2.Даден е триъгълникът АВС, в който ъгъл АСВ = 2 ъгъл ВАС и ъглополовящите на ъгъл ВАС и ъгъл АСВ се пресичат в точката О.

а)Да се докаже,че АО е по-голяма от 1/2 АС.
б)Да се намерят ъглите на триъгълника АВС, ако АО=ВС.

Задача 3.Да се намерят всички естествени числа n,по-големи от 1,за които съществува естествено число,завършващо на 2008,което е точно n-та степен на естествено число.


Това е темата за седми клас,върху която се класирах на първо място. Laughing Laughing Laughing Съжалявам,ако не е много добре написана,но съм нова тук и все още не зная как точно да използвам знаците на форума. Crying or Very sad По-късно ще кача и решенията и критериите за оценяване,заедно с останалите теми за пети,шести и осми клас. Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Yontcheva
Начинаещ


Регистриран на: 12 Dec 2008
Мнения: 1


МнениеПуснато на: Fri Dec 12, 2008 10:08 am    Заглавие: До Николай.Каракехайов

Николай.Каракехайов,би ли ми казал поста ти от 04.09.2007 за коя олимпиада се отнася, през коя година?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Fri Dec 12, 2008 4:23 pm    Заглавие:

За съжаление не знам, на самия лист не пише.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
katrin_vt
Начинаещ


Регистриран на: 21 Mar 2008
Мнения: 22

Репутация: 7.6Репутация: 7.6Репутация: 7.6Репутация: 7.6Репутация: 7.6Репутация: 7.6Репутация: 7.6
гласове: 2

МнениеПуснато на: Sun Mar 01, 2009 1:48 pm    Заглавие: 51ва Национална Олимпиада по Математика; Областен кръг 2002г

Тема за Седми клас

1 задача. Да се докаже, че ако a+b+c=0, то:
а) a3+b3+c3=3abc
б) 1/5 (a5+b5+c5) = 1/6 (a3+b3+c3)(a2+b2+c2)

2 задача. В остроъгълн триъгълник ABC правата AE е перпендикулярна на AB, а правата AF - на AC, като AE=AB, AF=AC и точките E и F са в различни полуравнини относно страната AC. Да се докажат твърденията:
а) височината през върха А в триъгълника АВС лежи върху медианата през същия връх на триъгълника AEF
б) височината през върха А в триъгълника AEF лежи върху медианата през същия връх в триъгълника АВС.

3 задача. Да се докаже, че не съществуват четири естествени числа, такива че произведението на всеки две от тях, увеличено с 2002, е квадрат на цяло число.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mousehack
Напреднал


Регистриран на: 30 Dec 2007
Мнения: 437
Местожителство: SOFIA
Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9
гласове: 17

МнениеПуснато на: Sun Mar 01, 2009 11:43 pm    Заглавие:

Извинете,ако може някои да ми обясни как се решава 4 задача от темата за 8 клас-общински кръг от 2006 година, ще съм му много благодарен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Mon Mar 02, 2009 12:33 pm    Заглавие:

Нека отсечките ВМ и АР се пресичат в т. Т. Триъгълниците АСР и МСВ са еднакви(защо?), откъдето <CMT = <CAT и значи МСТА е вписан. Оттук <МСТ = <МТА = 90 и тъй като <MNA + <MTA = 180, то и MTAN е вписан. Оттук <NTM = <NAM = 45, аналогично <QTP = 45 и тъй като <МТР = 90, то точките N, T и Q лежат на една права.

ПП: Че АР и ВМ са равни и перпендикуляри може да се докаже и с ротация на 90 градуса, ама не знам дали си учил еднаквости!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mousehack
Напреднал


Регистриран на: 30 Dec 2007
Мнения: 437
Местожителство: SOFIA
Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9
гласове: 17

МнениеПуснато на: Mon Mar 02, 2009 6:50 pm    Заглавие:

Само не разбирам,как MCTA е вписан и после как се получава,че <МСТ = <МТА = 90
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Mon Mar 02, 2009 9:11 pm    Заглавие:

<MCA, не <МСТ Embarassed
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mousehack
Напреднал


Регистриран на: 30 Dec 2007
Мнения: 437
Местожителство: SOFIA
Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9
гласове: 17

МнениеПуснато на: Mon Mar 02, 2009 10:29 pm    Заглавие:

Ама,как MCTA e вписан.Нали някои четириъгълник,за да е вписан трябва сбора два срещуположни негови ъгъла да е 180°.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
laluli
Начинаещ


Регистриран на: 03 Mar 2009
Мнения: 2


МнениеПуснато на: Tue Mar 03, 2009 5:04 pm    Заглавие:

ъъъ бихте ли обяснили първата задачка за осми клас? Confused
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Pinetop Smith
Фен на форума


Регистриран на: 12 May 2007
Мнения: 961
Местожителство: Хасково
Репутация: 153.6Репутация: 153.6
гласове: 87

МнениеПуснато на: Wed Mar 04, 2009 1:55 pm    Заглавие:

mousehack написа:
Ама,как MCTA e вписан.Нали някои четириъгълник,за да е вписан трябва сбора два срещуположни негови ъгъла да е 180°.


Или някоя страна да се вижда от един и същи ъгъл от другите два върха(т.е. примерно <ACB = <ADB, ако 4-ъг. е ABCD).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mousehack
Напреднал


Регистриран на: 30 Dec 2007
Мнения: 437
Местожителство: SOFIA
Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9Репутация: 46.9
гласове: 17

МнениеПуснато на: Wed Mar 04, 2009 6:31 pm    Заглавие:

Николай.Каракехайов написа:
mousehack написа:
Ама,как MCTA e вписан.Нали някои четириъгълник,за да е вписан трябва сбора два срещуположни негови ъгъла да е 180°.


Или някоя страна да се вижда от един и същи ъгъл от другите два върха(т.е. примерно <ACB = <ADB, ако 4-ъг. е ABCD).

Мерси.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
мегеец
Начинаещ


Регистриран на: 06 Dec 2008
Мнения: 3
Местожителство: Варна
Репутация: 1

МнениеПуснато на: Sun Mar 15, 2009 7:14 pm    Заглавие:

Шести клас, Варна


VI-ti klas Varna.jpg
 Description:
 Големина на файла:  89.99 KB
 Видяна:  17136 пъти(s)

VI-ti klas Varna.jpg


Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
*RoadRunner*
Начинаещ


Регистриран на: 07 Apr 2009
Мнения: 1


МнениеПуснато на: Tue Apr 07, 2009 10:22 am    Заглавие:

1wa zada4a za 8mi klas 2003god:
(a2+b2+c2)x2+2(a + b + c)x+3=0
A=a2+b2+c2 B=2(a+b+c) C=3 K=a+b+c
D=K2-AC
=> D=(a+b+c)2-3(a2+b2+c2)=
=a2+b2+c2+2ab+2bc+2ac-3a2-3b2-3c2=
=-a2+2ab-b2-b2+2bc-c2-a2+2ac-c2+a2+b2+c2-a2-b2-c2=
=-(a2-2ab+b2)-(b2-2bc+c2)-(a2-2ac+c2)=
=-(a-b)2-(b-c)2-(a-c)2=
=-((a-b)2+(b-c)2+(a-c)2)
=>D<0:u-to n.r.k
Otg:0
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mitaka2000
Начинаещ


Регистриран на: 13 Apr 2009
Мнения: 2


МнениеПуснато на: Mon Apr 13, 2009 6:02 pm    Заглавие:

otgovora na 4.1 na 4 klas e


1 2




8 7

9 6

4




3 5
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mitaka2000
Начинаещ


Регистриран на: 13 Apr 2009
Мнения: 2


МнениеПуснато на: Mon Apr 13, 2009 6:06 pm    Заглавие:

otgovora na 4.1 na 4 klas e

na parvata prava liniq sa 1,9,3
na parviq diagonal sa 1,8,4
na vtoriq diagonal sa 4,7,2
na vtorata prava liniq sa 2,6,5
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Swings
Начинаещ


Регистриран на: 22 Apr 2009
Мнения: 18

Репутация: -0.9
гласове: 4

МнениеПуснато на: Wed Apr 22, 2009 1:45 pm    Заглавие:

[quote]
По задача 4.1 мисля, че решението е следното:

А числото, означено с * е 3.
Цитат:
Тройката се повтаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Камен
Начинаещ


Регистриран на: 06 Dec 2008
Мнения: 2

Репутация: 2.6Репутация: 2.6
гласове: 1

МнениеПуснато на: Sat Apr 25, 2009 8:43 pm    Заглавие: Национална Олимпиада по Математика 8 клас

Това е 1ва задача от НОМ Областен кръг гр.Хасково за 8ми клас

зад.1
Графиките на функциите f(x)=|x-2|+a и g(x)=2x+b се пресичат в точка А,
чиято абциса е 1.Графиките на f(x) и g(x) пресичат ординатната ос съответно в точките B и C.Намерете лицето на триъгълника ABC.

.....бихте ли ми написали решението искам да си я проверя.
Утре ще напиша 2ра и 3та и тях да си ги проверя.

Благодаря предварително!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
xakerv
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2009
Мнения: 2


МнениеПуснато на: Mon Apr 27, 2009 3:31 pm    Заглавие:

http://www.mon.bg/opencms/export/sites/mon/left_menu/olympiad/exams/09-7kl-math-den1-reshenia.pdf -ето решенията на олимпиадата по математика за 7 клас
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
   Форум за математика Форуми -> Олимпиади и състезания за 5-8 клас Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2  Следваща
Страница 1 от 2

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Може да прикачвате файлове
Може да сваляте файлове от този форум
Copyright © 2005-2015 math10.com.