Регистрирайте сеРегистрирайте се

Още малко задачи за 4 клас от ПМГ


 
   Форум за математика Форуми -> Задачи за 1-4 клас
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 5:50 pm    Заглавие: Още малко задачи за 4 клас от ПМГ

Здравейте! Отново пускам три гадни задачи за 4 клас за изпита в ПМГ Бургас. Надявам се някой да има идея, защото аз вече се изчерпах!Благодаря на всички предварително!

задача1. Поставете знаците +и- така, че да е вярно равенството:
9 8 7 6 5 4 3 2 1=32
Има ли вариант когато сборът е 31. Колко са възможните комбинации, така че сборът да е 31.

задача2. Да се намери сборът от всички четирицифрени числа които са съставени от числата 2,3,4 и 6. (Числата могат да се повтарят така 6666, 6263, т.е. всички възможни комбинации)

задача3. Три момичета имали 12 000 календарчета. Първото момиче разделило на половина своите, като едната половина оставило за себе си а другата разделило по равно между другите две момичета. И така направили и второто и третото момиче. Накрая всички момичета имали равен брой календарчета. По колко календарчета са имали първоначално трите момичета?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Реклама







Пуснато на:     Заглавие: Реклама

Върнете се в началото
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 7:36 pm    Заглавие:

тая първа не ми е ясна с тези минуси.. само 1 минус и 1 плюс ли трябва да сложа? Навсякъде ли трябва да има ЗАДЪЛЖИТЕЛНО знак?(тоест може ли да стане примерно двуцифрено число 21 ?, то аз иначе не виждам как ще стане Very Happy защото сборът е 45, ние вадим четно число(2*...) така че става нечетно... там като са ни дали 32 става лошо Very Happy)

За втора... значи възможните комбинации с числата... на първо място може да е една от цифрите.. на второ същ.. на трето също.. на 4-то място също.. общо стават 4*4*4*4=256...
Сега от тези 256 1/4 ще имат цифрата 6 на единици, 1/4 - цифрата 4 и т. н.... в крайна сметка всяка цифра на всяко място ще стои в 1/4 от ситуациите, тоест имаме 64 числа с единици 2, 3, 4, 6, после 64 числа с цифра на десетиците 2, други 64 ще са с 3, 64 още са десетици 4 и последните 64 числа ще са с цифра на десетиците 6... и така на татък... в крайна сметка ще имаме
64*2+64*3+64*4+64*6+
64*20+64*30+64*40+64*60+
...
...
=64(6666+2222+3333+4444)=64*(11 110+5 555)=16 665 ще е сборът, надявам се 4-ти клас да могат да го сметнат Very Happy

за третата образуваме система от 3 неизвестни (надявам се да знаете какво е това, ако не съжелявам Very Happy )
имаме 1-во момиче - А календарчета, 2-ро - Б календарчета, 3-тото - С календарчета

[tex]A+B+C=12 000[/tex]

[tex]\underbrace{\frac{A}{2}+\frac{B}{4}+\frac{C}{4}}_{1-vo\: momi4e}=\underbrace{\frac{B}{2}+\frac{C}{4}+\frac{A}{4}}_{2-ro\: momi4e}=\underbrace{\frac{C}{2}+\frac{A}{4}+\frac{B}{4}}_{3-to\: momi4e}[/tex]

три уравнения, три неизвестни - решавате и сте готови, не ми се обяснява как се решават съжелявам Sad


Последната промяна е направена от martosss на Tue Jun 10, 2008 8:25 pm; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 7:45 pm    Заглавие:

ето пример за 1-ва - [tex]9-8-7+6+5-4+32-1=\underbrace{9+6+5}_{20}\underbrace{-8-7-4-1}_{20}+32=20-20+32=32[/tex] Very Happy чак сега забелязах че 32 си го има като число, остава останалото да го съкратим, трябва да групираме числата, че да се съкратят всички - сумата им е 40, тоест трябват две групи по 20, това вече може и само да го съобрази... и в крайна сметка става Wink но ако трябва навсякъде да има знак не става просто Wink
За 31 е много опасно Laughing колко са възможностите.. хм... значи трябва да се разгледат случаи когато навсякъде има знак, на 1 място липсва знак, на 2 места липсва знак и т. н.... не знам колко ще се получат Wink само за първия случай ще кажа когато навсякъде има знак че има 3 възможности - изваждаме само 7(получаваме 45-2*7=31) може да извадим 3 и 4, 2 и 5 или 1 и 6 - общо 4 случая Wink аналогично за другите Wink едва ли са много само да дам жокер, трябва винаги да имаме някакво НЕчетно число и да вадим от него нещо друго, примерно 21+10, не може да вземем 32 за число и да извадим от него 1, понеже ....останалият сбор става нечетно число и не може да се раздели на две равни групи, които да се съкратят Wink

Дано да сте ме разбрали Confused
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 7:57 pm    Заглавие: ря

Здравей!За първата задача навсякъде трябва да има знак, за съжаление. И явно има някаква логика, но не мога да я хвана...Иначе благодаря за решенията ще се опитам да ги пригодя за 4 клас и тях, малко трудно с тези системи, но ще го измисля!Много ти благодаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 8:08 pm    Заглавие: Re: ря

ewita написа:
И явно има някаква логика, но не мога да я хвана...


Ще ми кажеш ли дали дават някакъв отговор? защото аз мисля че няма решение в такъв случай за =32
просто нека навсякъде поставим първо плюс:
9+8+7+6+5+4+3+2+1=45
Сега за да го намалим до 32 трябва да извадим част от числата.... тоест първо да ги отделим от сбора, и второ да гиизвадим от него(понеже пред числото трябва да има знак "-"):
нека направим това на две стъпки -
1. "зачеркваме" числото, тоест то излиза от сбора
тогава нека това е някое число х - сборът на останалите числа ще стане 45-x

2. изваждаме х от този сбор и получаваме, че търсеното число 32 е равно на:

32=(45-х)-х=45-2х=> [tex]x=\frac{13}{2}[/tex]

Сега х е едно или сбор от няколко ЦЕЛИ числа, които определено не са равни на 6.5 Exclamation
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 8:18 pm    Заглавие:

=64(6666+2222+3333+4444)=64*64


не мога да разбера как този израз дава 64 квадрат???Сборът в скобите не е ли мн повече от 64!!!!Извинявай ако въпроса ми е тъп, но наистина не разбирам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 8:22 pm    Заглавие:

даааа, аз правих същите проверки 1000 пъти, но едва ли няма решение...А отговори няма, тези задачи са част от теми от минали години...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 8:24 pm    Заглавие:

ewita написа:
=64(6666+2222+3333+4444)=64*64


не мога да разбера как този израз дава 64 квадрат???Сборът в скобите не е ли мн повече от 64!!!!Извинявай ако въпроса ми е тъп, но наистина не разбирам.


Ох, извинявай, вместо другото число съм написал 64 Very Happy трябва да е 16665 Wink

Ей сега ще го оправя
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 8:29 pm    Заглавие:

самода попитам и още нещо по 3 задача според мен се получа чв в началото са имали пак по 4000 календара. Така ли е?[/code]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Tue Jun 10, 2008 8:56 pm    Заглавие:

Ми.. да, наистина така ще излезне, ако искате обяснете на сина си само едното уравнение ако не искате да го затормозявате(макар че е по-добре от рано да почнете Laughing )
Значи ако ги означим там някак си става че
1-ва=2-ра, тоест
[tex]x/2+y/4+\cancel {z/4}=y/2+x/4+\cancel {z/4}[/tex]

[tex]x=y[/tex] Very Happy и аналогично за другото уравнение... наистина е лесна задачката, ама кой да се сети че са имали по равно Confused
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Wed Jun 11, 2008 1:04 pm    Заглавие:

Здравей! Аз те попитах защото се съмнявам..Като тръгнеш по обратния ред не се получават нещата...А и това със системата ми се вижда, че пропускаш нещо, аз чак сега забелязвам. Ако първото момиче е имало А календара, то като даде и остават А/2, дава на втората А/4 и на третата А/4.След това календарите на втората стават (В + А/4). Така тя разделя тази сума, а не само нейните и така нататък....Ох и аз вече се обърках ако имаш някаква друга идея моля те кажи или ако нещо аз бъркам при тези разсъждения...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Wed Jun 11, 2008 1:46 pm    Заглавие:

Здравей!!!Мисля, че я реших..Моля те погледни я да си кажеш мнението!

Сега като тръгнем отзад напред става:
Значи третата в крайния момент има 4000(както и другите имат по толкова), за да има тя сега толкова значи преди даването си трябва да е имала 8000. Дала е по 2000 на другите и са и останали 4000. Втората в крайния момент има 4000, но преди това е получила от третата 2000. Значи преди третото момиче да и даде е имала 2000. Значи преди своето даване тя трябва да е имала 4000, като е дала на останалите по 1000. За първото момиче е същото третата и е дала казахме 2000, а втората 1000, значи преди да и дадат е имала 1000. Което пък значи, че е имала 2000.От тях е дала на останалите по 500.
Значи:
1. (4000-2000-1000)*2=2000
2. (4000-500)=3500
3. (8000 - 1000-500)=6500
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Wed Jun 11, 2008 7:21 pm    Заглавие:

Поглсдна ли задачата?Интересно би ми било да кажеш какво мислиш?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Wed Jun 11, 2008 8:21 pm    Заглавие:

Ей сега ще я погледна, вярно че те правят разпределянето на ябълки една след друга, а не едновременно Embarassed

Мисля че е грешно, защото не смятате ябълките, които са дали на третата и втората преди да ги разделят на 2 Wink трябва да помисля малко как ще станат

Тия деца от 2-ри клас просто им съчувствам Crying or Very sad

П.П. ЛЕЛЕЕЕ ето го, направих ги уравненията.. станаха ужасни.. след малко ще ги напиша Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Wed Jun 11, 2008 8:49 pm    Заглавие:

нека в началото са имали [tex]x,y[/tex] и [tex]z[/tex] ябълки. Ще проследим как са си ги разделили по етапи:

[tex]\left| \begin{matrix} x & & y & & z \\\downarrow\\ \frac{x}{2} & & y+\frac{x}{4} & & z+\frac{x}{4}\\ \downarrow \\\frac{x}{2}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4} & & \frac{y+\frac{x}{4}}{2} & & z+\frac{x}{4}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}\\\downarrow\\\frac{x}{2}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}+\frac{z+\frac{x}{4}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}}{4} & & \frac{y+\frac{x}{4}}{2}+\frac{z+\frac{x}{4}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}}{4} & & \frac{z+\frac{x}{4}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}}{2} \end{matrix} \right|[/tex]

Надявам се да разберете тази таблица - на нея съм направил какво се случва с ябълките след всяка размяна... надолу стават доста страшни нещата...
Предполагам че това са трите неща.. ето и системата, която би трябвало да се образува:

[tex]\begin{tabular}{|l}\frac{x}{2}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}+\frac{z+\frac{x}{4}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}}{4}=\frac{y+\frac{x}{4}}{2}+\frac{z+\frac{x}{4}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}}{4}=\frac{z+\frac{x}{4}+\frac{y+\frac{x}{4}}{4}}{2}\\x+y+z=12000 \end{tabular}[/tex]

Сега ще успеете ли да решите тази система? Confused

П.П. съветвам и детето ви да си ги прави така... на ходове... първи ход.. втори ход... трети ход... и т. н. Wink Става нагледно и лесно за възприемане Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
ewita
Начинаещ


Регистриран на: 27 Apr 2007
Мнения: 16

Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7Репутация: 4.7

МнениеПуснато на: Thu Jun 12, 2008 8:19 am    Заглавие:

Здравей!Аз тази система и това изразяване го направих вчера преди да ми хрумнат лесните разсъждения които написах по горе, но не се получава...Не може това да се каже н адете в 4 клас..Но мисля че задачата ми е вярна, защото:
Ако 1 има 2000, дава на останалите по 500.Ако 2 е имала 3500 и стават 4000.Дава на 1 и 2 по 1000. Така на 1 и стават 2000, а на 3 стават 8000. След това 3 дава по 2000 на 1и 2. И така на 1 и стават 4000, на 2 - 4000, и на 3 и остават 4000.Така, че всичко си излиза и е по прав и обратен ред!Все пак мн благодаря за 2 задача, за нея наистина нямах идея, а за 1 си потвърдих мнението.Още веднъж благодаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Thu Jun 12, 2008 8:42 am    Заглавие:

Да, сега разбрах твоите разсъждения...
И все пак може да си направите табличка - по-лесно е за обяснение на малки деца Smile :

[tex] 1-vi \: \: 2-ri\; \; 3-ti[/tex]

[tex]4000 \; 4000 \; 4000[/tex]

[tex]2000 \; 2000 \; 8000[/tex]

[tex]1000 \; 4000 \; 7000[/tex]

[tex]2000 \; 3500 \; 6500[/tex] Wink

Хубави задачки са им дали на децата Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
   Форум за математика Форуми -> Задачи за 1-4 клас Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Може да прикачвате файлове
Може да сваляте файлове от този форум
Copyright © 2005-2021 math10.com.