Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Mon Oct 22, 2007 3:26 pm Заглавие: Решение на задачи свързани със свойствата на коренуването? |
|
|
Здравейте. Взехме урока за свойства на коренуване, но понеже пак както винаги съм блял някъде не разбрах почти нищо. Ще моля да ми обясните по-подробно как стигаме до крайното решение и как става решението на задачите, като съдържат дроби, десетични цифри, някакви големи цифри и др. Когато съдържат цял корен (пр.: 36.1000) ми са ясни нещата горе-долу. Ето по един пример от всички видове, които ме затрудняват:
a)
[tex]\sqrt{\frac{36}{100 }}[/tex]
*******
b)
[tex]\sqrt{16,9.6,4}[/tex]
*******
c)
[tex]\sqrt{2\frac{23}{49 }} [/tex]
*******
d)
[tex]\sqrt{7}[/tex]4
*******
f)
[tex]\sqrt{11664}[/tex]
Благодаря предварително и искренно се надявам някой да ми помогне, понеже абсолютно нищо не разбирам.
P.S.: Дано да съм пуснал темата в правилния раздел. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Реклама
|
Пуснато на: Заглавие: Реклама |
|
|
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Pinetop Smith Фен на форума
Регистриран на: 12 May 2007 Мнения: 961 Местожителство: Хасково гласове: 87
|
Пуснато на: Mon Oct 22, 2007 4:26 pm Заглавие: |
|
|
Важна формула:
[tex]\sqrt{\frac{a^2}{b^2}} = |\frac{a}{b}|[/tex]
Например [tex]\sqrt{4} = 2[/tex], но не и на -2. [tex]\sqrt{(-4)^2} = |-4| = 4[/tex].
За големи изрази. Например 2304. Разбиваш 2304 на прости множители. В случая 2304 = 2.2.2.2.2.2.2.2.3.3 = (2.2.2.2.3)(2.2.2.2.3) = (24.3)2 = 482. |
|
Върнете се в началото |
|
|
v1rusman Напреднал
Регистриран на: 18 Jul 2007 Мнения: 318
гласове: 10
|
Пуснато на: Mon Oct 22, 2007 6:49 pm Заглавие: |
|
|
За големите изрази по принцип е така,но има и друг метод,защото ако имаш:
[tex]\sqrt{2099601}[/tex] ще се занимаваш дълго време,докато го представиш като произведение на естествени числа.
а)представяш го като два корена- [tex]\sqrt{36}[/tex] и [tex]\sqrt{100}[/tex]
36=2.2.3.3=6.6=>62=>[tex]\sqrt{36}[/tex] = 6
100=2.2.5.5=10.10=>102 =>[tex]\sqrt{100}[/tex] =10
=>6/10=3/5
б)за десетични дроби пробвай да ги представиш като обикновени
в)пак като б)
г)трябва да е 74 под корен(поне според мен)
д)Николай е написал как |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Mon Oct 22, 2007 8:29 pm Заглавие: |
|
|
Благодаря.
А за десетичните дроби, смисъл 16,9 да го представя като [tex]\frac{16}{9 }[/tex] или...?
И да, на "d)", е на степен 7-ма под корен, но просто не намерих начин да го напиша.
Edit: Благодаря, справих се! |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Wed Oct 24, 2007 2:04 pm Заглавие: |
|
|
Oтново нужда от помощ.
Как по-точно се решават тези задачи от свойства на коренуването:
1. - Да се намери стойноста на израза:
[tex]\sqrt{128}\sqrt{32}[/tex] - тук, ако може доста подробно обяснение, понеже абсолютно никаква предсата си нямам как да ги реша. също така, ако има задача с три корена, как по-точно се решава, по същия начин ли?
2. - Изнесете множител извън корена:
Като цяло тук принципа ми е ясен, но има някойк задачи, които ме затрудняват, с по-лесните се справих.
Ето една, която ме затруднява.
[tex]\sqrt{5a}[/tex]2 (степента е под корена, но не успях да го напиша чрез използване на LaTeX (или каквото е там).
Благодаря предварително на всички отзовали се. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Spider Iovkov VIP
Регистриран на: 12 Jan 2007 Мнения: 1273
гласове: 129
|
Пуснато на: Wed Oct 24, 2007 2:23 pm Заглавие: |
|
|
[tex]\sqrt{ab}=\sqrt{a}\sqrt{b}[/tex];
[tex]\sqrt{5a^2}=\sqrt{5}\sqrt{a^2}=|a|\sqrt{5}[/tex];
Последната промяна е направена от Spider Iovkov на Thu Oct 25, 2007 5:03 pm; мнението е било променяно общо 6 пъти |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Wed Oct 24, 2007 4:35 pm Заглавие: |
|
|
Благодаря ти, реших я уж, отговорите на повечето задачи съвпаднаха с тези в края на учебника, обърках 1-2, но не е болка за умиране, ще ги прегледам по-късно пак.
Ще може ли някой да помогне по първата, че там ми е тъмна индия. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Spider Iovkov VIP
Регистриран на: 12 Jan 2007 Мнения: 1273
гласове: 129
|
Пуснато на: Thu Oct 25, 2007 12:57 pm Заглавие: |
|
|
[tex]\sqrt{128}.\sqrt{32}=\sqrt{2.2.32}.\sqrt{32}=\sqrt{(2.32)^2}=64.[/tex]
Последната промяна е направена от Spider Iovkov на Thu Oct 25, 2007 1:37 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Thu Oct 25, 2007 1:34 pm Заглавие: |
|
|
Благодаря ти! Нали няма да е проблем, ако степенувам 2 и 32, на степен втора и после ги съкратя? |
|
Върнете се в началото |
|
|
Spider Iovkov VIP
Регистриран на: 12 Jan 2007 Мнения: 1273
гласове: 129
|
Пуснато на: Thu Oct 25, 2007 1:59 pm Заглавие: |
|
|
1). [tex]\sqrt{xy}=\sqrt{x}\sqrt{y}[/tex];
2). [tex]\sqrt{\frac{x}{y}}=\frac{\sqrt{x}}{sqrt{y}}[/tex];
3). [tex]\sqrt{x^2}=|x|[/tex];
Последната промяна е направена от Spider Iovkov на Thu Oct 25, 2007 5:07 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
Върнете се в началото |
|
|
Methuselah VIP
Регистриран на: 17 Feb 2007 Мнения: 1057 Местожителство: София гласове: 20
|
Пуснато на: Thu Oct 25, 2007 2:23 pm Заглавие: |
|
|
1 и 2 са грешни. Кой казва че х и у са едновременно положителни?! |
|
Върнете се в началото |
|
|
Spider Iovkov VIP
Регистриран на: 12 Jan 2007 Мнения: 1273
гласове: 129
|
Пуснато на: Thu Oct 25, 2007 5:06 pm Заглавие: |
|
|
То е очевидно, че двете подкоренни величини трябва да са едновременно неотрицателни, за да са изпълнени равенствата, а във (2) се поставя и условието y≠0. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Grands Редовен
Регистриран на: 31 Mar 2007 Мнения: 240
гласове: 5
|
Пуснато на: Thu Oct 25, 2007 6:38 pm Заглавие: |
|
|
Може да са едновременно отрицателни. |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Mon Oct 29, 2007 1:05 pm Заглавие: |
|
|
Oтново се обръщам към вас с молба за помощ отностно задачи свързани със преобразуване на изрази, съдържащи квадратни корени. Тъмна Индия за мен е това.
Задачите:
1 - Опростете израза:
а)
[tex]\sqrt{18} + \sqrt{32} - \sqrt{50}[/tex]
b)
[tex]4\sqrt{18} - 9\sqrt{8} + \sqrt{50}[/tex]
c)
[tex]( 3 - \sqrt{3})[/tex][tex]( 1 + \sqrt{3})[/tex]
d)
[tex]\sqrt{60} + (\sqrt{3} - \sqrt{5})[/tex]2
2 - Разложете множителя:
а) x2 - 7
b) [tex]\sqrt{4} - 4x[/tex] |
|
Върнете се в началото |
|
|
Pinetop Smith Фен на форума
Регистриран на: 12 May 2007 Мнения: 961 Местожителство: Хасково гласове: 87
|
Пуснато на: Mon Oct 29, 2007 4:27 pm Заглавие: |
|
|
Хващай първото:
а)
[tex]\sqrt{18} = \sqrt{9}\sqrt{2} = 3\sqrt{2}[/tex]
[tex]\sqrt{32} = \sqrt{16}\sqrt{2} = 4\sqrt{2}[/tex]
[tex]\sqrt{50} = \sqrt{25}\sqrt{2} = 5\sqrt{2}[/tex]
Изразът ти е равен на [tex](3+4-5)\sqrt{2} = 2\sqrt{2}[/tex]
Вече трябва да ти е ясно.
За разлагане, пак първото:
[tex](x)^2 - (\sqrt{7})^2 = (x-\sqrt{7})(x+\sqrt{7}) [/tex] |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Mon Oct 29, 2007 4:43 pm Заглавие: |
|
|
Благодаря, разбрах го, но останалите все още са ми неясни. Второто, понеже ми е дадено 18, а останалите как трябва да ги изразя за да стигна до правилното решение.
А за другите, идея си нямам.
Тези по-простичките ги разбрах горе-долу, нооо... |
|
Върнете се в началото |
|
|
Pinetop Smith Фен на форума
Регистриран на: 12 May 2007 Мнения: 961 Местожителство: Хасково гласове: 87
|
Пуснато на: Mon Oct 29, 2007 4:48 pm Заглавие: |
|
|
Действай по същия начин:
18 = 322
8 = 222 |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Mon Oct 29, 2007 5:21 pm Заглавие: |
|
|
Честно да си призная нищо не разбрах oт написаното. Както и да е, явно ще я карам без домашно и този път.
Кофти предмет, поне за мен. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Pinetop Smith Фен на форума
Регистриран на: 12 May 2007 Мнения: 961 Местожителство: Хасково гласове: 87
|
Пуснато на: Mon Oct 29, 2007 5:52 pm Заглавие: |
|
|
Някой ден ще ми пишеш домашно по литература!
[tex]4\sqrt{18} - 9\sqrt{8} + \sqrt{50}[/tex]
[tex]4\sqrt{9}\sqrt{2} - 9\sqrt{4}\sqrt{2} + 5\sqrt{2}[/tex]
[tex]12\sqrt{2} - 18\sqrt{2} + 5\sqrt{2} [/tex]
[tex]-\sqrt{2}[/tex]
*
[tex](3 - \sqrt{3})[/tex][tex]( 1 + \sqrt{3})[/tex]
Умножаваме всички и получаваме:
[tex]3 + 3\sqrt{3} - \sqrt{3} - 3[/tex]
[tex]2\sqrt{3} [/tex]
*
[tex]\sqrt{60} + (\sqrt{3} - \sqrt{5})^2[/tex]
[tex]\sqrt{60} + 3 - 2\sqrt{15} + 5 [/tex]
[tex]\sqrt{4}\sqrt{15} - 2\sqrt{15} + 8[/tex]
[tex]2\sqrt{15} - 2\sqrt{15} + 8[/tex]
[tex]8[/tex]
*
[tex]\sqrt{4} - 4x[/tex]
[tex]\sqrt{2}^2 - \sqrt{2x}^2[/tex]
[tex] (\sqrt{2}-\sqrt{2x})(\sqrt{2}+\sqrt{2x})[/tex] |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Mon Oct 29, 2007 6:13 pm Заглавие: |
|
|
Ха, благодарен съм ти изключително, адски, хипер, ултра много. Сега сядам да поуча малко.
А домашно, нямаш проблеми. Господина казва, преписвайте нещо (каквото и да е) по време на контролно за 3. Ние момчетата преписваме, момичетата пишат съчинения. Всички момчета сме умници по БЕЛ.
Ето първия и последен опит, един мой съученик (момче) да напише съчинение:
Цитат: | На жицата
Пасял си стадото добрия Муканин. Пасенето било трудно начинание защото бил дебел като бик, или крава.
Скотовъдецъ си мислел колко деца е направил и колко е изгубил.
“Колко челет одгледах и колко измря, а другият ми син нехрамуико стана
Муканина погледна жалко, жалмо, обезсърчено, обезмисрено към единствената му свесна рожба каруцата.
Колко пари требва да му дам на синъ ми, та да не ходи гол по улиците рече чорбаджията.
Написано. Иордан Иовков |
Аз съм не по-добре. Прави си сметка, дали ще успея да ти помогна. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Pinetop Smith Фен на форума
Регистриран на: 12 May 2007 Мнения: 961 Местожителство: Хасково гласове: 87
|
Пуснато на: Mon Oct 29, 2007 6:18 pm Заглавие: |
|
|
Щях да се задавя със семки от грозде бе |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Tue Nov 06, 2007 5:20 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте, предстои ни да правим контролно по алгебра върху тези щуротийки.
Като цяло, основните неща са ми ясни, мисля, че ще се справя, но има неща, които още не са ми ясни като например:
1) По какъв начин става преобразуването на цели дроби в десетични (и обратно) за да решим задача от рода на: [tex]\sqrt{0,0064}[/tex]?
2) При задачи от рода на: [tex]\sqrt{45}.\sqrt{125}[/tex] какво правим за да продължим. Намираме, числа, които са равни на даденото, но се стараем поне единия да е чист корен ли, как беше?
3) Има и една по-сложна, но не искам да се хвърлям чак там, но все пак, ако някой обясни какво трябва да се прави ще се радвам. Задачата: [tex](\sqrt{12}-\sqrt{19})^2+6\sqrt{24}[/tex]
Като цяло това е, ако се сетя още нещо, когато се упражнявам, ще пиша. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Spider Iovkov VIP
Регистриран на: 12 Jan 2007 Мнения: 1273
гласове: 129
|
Пуснато на: Tue Nov 06, 2007 6:53 pm Заглавие: |
|
|
[tex]\sqrt{0,0064}=\sqrt{\frac{64}{10000}}=\frac{\sqrt{64}}{\sqrt{10000}}=\frac{\sqrt{8^2}}{(\sqrt{10^2})^2}=\frac{8}{100}[/tex]
[tex]\sqrt{45}\sqrt{125}=\sqrt{45.125}=\sqrt{5.15.25.5}=\sqrt{5.5.5.5.5.3}=\sqrt{(5^2)^2}\sqrt{15}=25\sqrt{15}[/tex] |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Wed Nov 07, 2007 4:00 pm Заглавие: |
|
|
Да, но как става самото преобразуване на дробите? Винаги ли под дробната черта е 10 000 или има значение от нещо? |
|
Върнете се в началото |
|
|
Pinetop Smith Фен на форума
Регистриран на: 12 May 2007 Мнения: 961 Местожителство: Хасково гласове: 87
|
Пуснато на: Wed Nov 07, 2007 4:34 pm Заглавие: |
|
|
Брой числата след запетаята. |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Wed Nov 07, 2007 4:45 pm Заглавие: |
|
|
А, мерси, май разбрах за какво става въпрос.
А отностно задачката, [tex]5,0014 = \frac{514}{10000 }[/tex]? или само 14? |
|
Върнете се в началото |
|
|
Pinetop Smith Фен на форума
Регистриран на: 12 May 2007 Мнения: 961 Местожителство: Хасково гласове: 87
|
Пуснато на: Wed Nov 07, 2007 5:04 pm Заглавие: |
|
|
Очевидно не е така, щото това твоето е по-малко от 5 |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Wed Nov 07, 2007 5:11 pm Заглавие: |
|
|
Ахахха, 5.014, 514, яко
Не, че ся кат видях, че съм написал глупост мога да го реша, де. Залагам на 14.
Aко не съм познал, здраве да е. |
|
Върнете се в началото |
|
|
Pinetop Smith Фен на форума
Регистриран на: 12 May 2007 Мнения: 961 Местожителство: Хасково гласове: 87
|
Пуснато на: Wed Nov 07, 2007 5:29 pm Заглавие: |
|
|
Като добавим 5 към [tex]\frac{14}{10000}[/tex] излиза |
|
Върнете се в началото |
|
|
krisku Начинаещ
Регистриран на: 25 Sep 2007 Мнения: 44
|
Пуснато на: Wed Nov 07, 2007 5:47 pm Заглавие: |
|
|
Aбе тя госпожата знае, че сме идиотчета в класа, ще даде по-прости числа. Мерси още веднъж. |
|
Върнете се в началото |
|
|
|