Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
anntonina Начинаещ
Регистриран на: 28 Oct 2009 Мнения: 6
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 9:39 pm Заглавие: Задача за 4 клас |
|
|
Моля за малко помощ.
Имаме леки затруднения при решаването на една задачка за четвърти клас.
Задачата е следната (съжалявам, ако вече е била публикувана и решена):
Един яйчар имал кошница с яйца. Срещнал една жена и и дал половината от яйцата плюс едно. Срещнал друга жена. На нея дал половината от останалите яйца плюс едно.
На трета жена дал половината от останалите яйца плюс едно.Колко яйца е имало в кошницата и по колко яйца е получила всяка жена?
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Реклама
|
Пуснато на: Заглавие: Реклама |
|
|
|
|
Върнете се в началото |
|
|
ганка симеонова SUPER VIP
Регистриран на: 10 Jan 2008 Мнения: 5985 Местожителство: софия гласове: 298
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 9:44 pm Заглавие: Re: Задача за 4 клас |
|
|
anntonina написа: | Моля за малко помощ.
Имаме леки затруднения при решаването на една задачка за четвърти клас.
Задачата е следната (съжалявам, ако вече е била публикувана и решена):
Един яйчар имал кошница с яйца. Срещнал една жена и и дал половината от яйцата плюс едно. Срещнал друга жена. На нея дал половината от останалите яйца плюс едно.
На трета жена дал половината от останалите яйца плюс едно.Колко яйца е имало в кошницата и по колко яйца е получила всяка жена? |
А не трябва ли да се каже, колко са останали или нещо такова? Условието не е пълно, според мен.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
gvateva Редовен
Регистриран на: 02 Apr 2008 Мнения: 140 Местожителство: Бургас гласове: 12
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 9:46 pm Заглавие: |
|
|
Колко са останали накрая? Ако е 0, то първоначално са били 14. Метод отзад-напред.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
anntonina Начинаещ
Регистриран на: 28 Oct 2009 Мнения: 6
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 9:49 pm Заглавие: Re: Задача за 4 клас |
|
|
ганка симеонова написа: | anntonina написа: | Моля за малко помощ.
Имаме леки затруднения при решаването на една задачка за четвърти клас.
Задачата е следната (съжалявам, ако вече е била публикувана и решена):
Един яйчар имал кошница с яйца. Срещнал една жена и и дал половината от яйцата плюс едно. Срещнал друга жена. На нея дал половината от останалите яйца плюс едно.
На трета жена дал половината от останалите яйца плюс едно.Колко яйца е имало в кошницата и по колко яйца е получила всяка жена? |
А не трябва ли да се каже, колко са останали или нещо такова? Условието не е пълно, според мен. |
Ами малко съм пропуснала. На края не остават никакви яйца в кошницата.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
anntonina Начинаещ
Регистриран на: 28 Oct 2009 Мнения: 6
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 9:54 pm Заглавие: |
|
|
gvateva написа: | Колко са останали накрая? Ако е 0, то първоначално са били 14. Метод отзад-напред. |
Може ли да помоля за малко по-подробно решение.
Все пак трябва да го обясня на детенце в 4 клас.
Благодаря.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
gvateva Редовен
Регистриран на: 02 Apr 2008 Мнения: 140 Местожителство: Бургас гласове: 12
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 10:09 pm Заглавие: |
|
|
Това са така наречените рачешки задачи или метод отзад - напред. Най-лесно е да си начертаете схема, като филмова лента. Първо [tex] :2 [/tex], после [tex] - 1[/tex]. Това се повтаря три пъти, като в последния кадър на лентата пишете 0. И се връщате назад с обратните действия [tex] +1 [/tex] и [tex].2[/tex]. Верният отговор ще ви излезе в първия правоъгълник, който сте начертали, тоест най-накрая, след като "връщате лентата". Ами това е. Дано да съм помогнала.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
anntonina Начинаещ
Регистриран на: 28 Oct 2009 Мнения: 6
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 10:39 pm Заглавие: |
|
|
gvateva написа: | Това са така наречените рачешки задачи или метод отзад - напред. Най-лесно е да си начертаете схема, като филмова лента. Първо [tex] :2 [/tex], после [tex] - 1[/tex]. Това се повтаря три пъти, като в последния кадър на лентата пишете 0. И се връщате назад с обратните действия [tex] +1 [/tex] и [tex].2[/tex]. Верният отговор ще ви излезе в първия правоъгълник, който сте начертали, тоест най-накрая, след като "връщате лентата". Ами това е. Дано да съм помогнала. |
Пиша и чертая ,нооо 14 все не излиза.
Съжалявам за моята ограниченост, но явно нещо ми убягва.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
ганка симеонова SUPER VIP
Регистриран на: 10 Jan 2008 Мнения: 5985 Местожителство: софия гласове: 298
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 10:41 pm Заглавие: |
|
|
Ганка Вътева го е обяснила много добре, аз просто то пращам и схема ( малко е смешна, за което съжалявам)
Всяко число в клетката събираш с 1 и полученото умножаваш по 2.
Description: |
|
Големина на файла: |
11.05 KB |
Видяна: |
10127 пъти(s) |
|
|
|
Върнете се в началото |
|
|
anntonina Начинаещ
Регистриран на: 28 Oct 2009 Мнения: 6
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 10:52 pm Заглавие: |
|
|
ганка симеонова написа: | Ганка Вътева го е обяснила много добре, аз просто то пращам и схема ( малко е смешна, за което съжалявам)
Всяко число в клетката събираш с 1 и полученото умножаваш по 2. |
О не перфектна е даже Сегаа разбрах.
Много Ви благодаря.
Божее никога не бих се сетила. Тези задачки на мен май не са ми ги предавали в четвърти клас, че и след това.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
ганка симеонова SUPER VIP
Регистриран на: 10 Jan 2008 Мнения: 5985 Местожителство: софия гласове: 298
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 10:56 pm Заглавие: |
|
|
Да си призная и аз не съм ги учила в 4 клас, но разбрах за тези задачи, когато моята дъщеря стана 4 клас
Успехи!
|
|
Върнете се в началото |
|
|
anntonina Начинаещ
Регистриран на: 28 Oct 2009 Мнения: 6
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 11:05 pm Заглавие: |
|
|
ганка симеонова написа: | Да си призная и аз не съм ги учила в 4 клас, но разбрах за тези задачи, когато моята дъщеря стана 4 клас
Успехи! |
Благодаря!
Аз честно казано не мога да си предствя,че дете, на което математиката не му е силна черта,ама изобщо, би могло да ги разбере тези задачи. Аз лично не мога и да ги обясня
На някои от нас простоо повече ни се отдават литературата ии други по-хуманитарни науки.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
gvateva Редовен
Регистриран на: 02 Apr 2008 Мнения: 140 Местожителство: Бургас гласове: 12
|
Пуснато на: Wed Oct 28, 2009 11:11 pm Заглавие: |
|
|
Предполагам, че госпожата в училище ги е обяснила, затова и дава такива задачи за домашна. Успех и от мен! Няма нищо невъзможно.... трябва само любов към предмета и постоянство.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Джиджи Начинаещ
Регистриран на: 07 Nov 2009 Мнения: 15
|
Пуснато на: Sat Nov 07, 2009 8:00 am Заглавие: |
|
|
Здравейте.И аз имам син в 4кл. и до този момент не се бях сблъсквала с никакви подобни задачки.В училище не ги изучават, а и госпожата им не им дава нищо допълнително от сборници
От месец и нещо вече ходи в СМГ на курсове и чак тогава се запознахме с този род задачки и благодарение на познати майчета ги схванах и аз, защото съм скарана с тази необятна материя, наречена математика
Надявам се да не ви досаждам много с трудностите, които ще срещаме с моя син и ще бъдете отзивчиви
|
|
Върнете се в началото |
|
|
|