Регистрирайте сеРегистрирайте се

Задачка с матрица

Форум за математика Форуми -> Алгебра
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
bambino
Начинаещ

МнениеПуснато на: Sat Aug 29, 2009 7:13 pm    Заглавие: Задачка с матрица

Здравейте,
Някой би ли ми помогнал с тази задачка да ми даде някакви насоки. Мисля че задачката не е много трудна но аз съм малк начинаещ и съм леко затруднен. Решам е до някаде но в един момент не знам какво трябва да напрвя. Ето моите стъпки:
1. D=T-1AT, уможавам двете страни по Т и получавам TD=AT, извършвам двете умножения от двете страни и получавам матрица=матрица. После приравнявам всеки един от елементите на първата матрица с вквивалентия елемент на втората матрица и получавам общо 9 уравнения които незнам как да ги наредя в система така че да намеря нещо.
Моля ако някои знае да ме поправи и да ме насочи какви са стъпките за да се реши задачата.

Благодаря ви предварително!

zad.JPG
 Description:
 Големина на файла:  13.5 KB
 Видяна:  3060 пъти(s)

zad.JPG

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Реклама

Пуснато на:     Заглавие: Реклама

Върнете се в началото
nikko1
Напреднал

гласове: 36

МнениеПуснато на: Sat Aug 29, 2009 7:42 pm    Заглавие:

Пич тези задачи не се решават така. Все пак не знаеш нито T нито D.

Това е матрица с прост спектър. Просто намери собствените вектори. Те ще са три и образуват базис. Като го ортонормираш и запишеш новия базис в стълбове ще получиш матрицата Т. Матрицата D ще е диагонална и ще се състои от собствените стойности на матрицата А.
Успех.
Върнете се в началото
bambino
Начинаещ

МнениеПуснато на: Sat Aug 29, 2009 8:24 pm    Заглавие:

мерси за отговораа...
само да попитам тези собствени стойности как се намират точно...

Мерси!
Върнете се в началото
nikko1
Напреднал

МнениеПуснато на: Sun Aug 30, 2009 7:14 am    Заглавие:

Намираш корените на характеристичния полином. Той се намира така: