| Предишната тема :: Следващата тема |
| Автор |
Съобщение |
bambino Начинаещ

|
Пуснато на: Sat Aug 29, 2009 7:13 pm Заглавие: Задачка с матрица |
|
|
Здравейте,
Някой би ли ми помогнал с тази задачка да ми даде някакви насоки. Мисля че задачката не е много трудна но аз съм малк начинаещ и съм леко затруднен. Решам е до някаде но в един момент не знам какво трябва да напрвя. Ето моите стъпки:
1. D=T-1AT, уможавам двете страни по Т и получавам TD=AT, извършвам двете умножения от двете страни и получавам матрица=матрица. После приравнявам всеки един от елементите на първата матрица с вквивалентия елемент на втората матрица и получавам общо 9 уравнения които незнам как да ги наредя в система така че да намеря нещо.
Моля ако някои знае да ме поправи и да ме насочи какви са стъпките за да се реши задачата.
Благодаря ви предварително!
| Description: |
|
| Големина на файла: |
13.5 KB |
| Видяна: |
3060 пъти(s) |

|
|
|
| Върнете се в началото |
|
 |
Реклама
|
Пуснато на: Заглавие: Реклама |
|
|
|
|
|
|
 |
nikko1 Напреднал

гласове: 36
|
Пуснато на: Sat Aug 29, 2009 7:42 pm Заглавие: |
|
|
Пич тези задачи не се решават така. Все пак не знаеш нито T нито D.
Това е матрица с прост спектър. Просто намери собствените вектори. Те ще са три и образуват базис. Като го ортонормираш и запишеш новия базис в стълбове ще получиш матрицата Т. Матрицата D ще е диагонална и ще се състои от собствените стойности на матрицата А.
Успех.
|
|
|
 |
bambino Начинаещ

|
Пуснато на: Sat Aug 29, 2009 8:24 pm Заглавие: |
|
|
мерси за отговораа...
само да попитам тези собствени стойности как се намират точно...
Мерси!
|
|
|
 |
nikko1 Напреднал

|
Пуснато на: Sun Aug 30, 2009 7:14 am Заглавие: |
|
|
Намираш корените на характеристичния полином. Той се намира така:
[tex]\varphi(\lambda)=\det(A-\lambda.E)[/tex] или в твоя случай трябва да решиш уравнението [tex]\left|\begin{array}{ccl}3-\lambda&-1&1\\4&\ -1-\lambda\ &2\\2&-1&2-\lambda\end{array}\right|=0.[/tex]