Регистрирайте сеРегистрирайте се

ммм .. ами сега ?

Иди на страница Предишна  1, 2
 
   Форум за математика Форуми -> Информатика/Компютри
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Wed May 14, 2008 3:17 pm    Заглавие:

хах нямаш проблем Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Реклама







Пуснато на:     Заглавие: Реклама

Върнете се в началото
viki_di
Начинаещ


Регистриран на: 05 Mar 2008
Мнения: 26

Репутация: 4.3Репутация: 4.3Репутация: 4.3Репутация: 4.3

МнениеПуснато на: Wed May 14, 2008 9:06 pm    Заглавие:

#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
double F( double x){return x*x*x*x*x + 3;}

double mid()
{double L = -100 , R = 100;
for(int i = 0; i < 1000; i++)
{
double mid = (L + R) / 2;
double tekushta_stoinost = F(mid );
if( tekushta_stoinost== 0 ) cout<<"koren e: " <<mid;
if (tekushta_stoinost < 0 ) L = mid;
else if (tekushta_stoinost > 0 ) R = mid;
}

int main()
{ cout<<mid();
system("pause");
return 0;

}



къде бъркам дава ми някаква грешка .. ?това е по метода на разполовяването
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nikolavp
Фен на форума


Регистриран на: 20 Apr 2008
Мнения: 701

Репутация: 63.6
гласове: 13

МнениеПуснато на: Wed May 14, 2008 9:24 pm    Заглавие:

martosss написа:
nikolavp написа:
main трябва да е int, за да може операционната система да знае как е свършила програмата. Ако главната фунцкия върне 0 значи всичко е наред ако е число различно от 0 => нещо лошо се е случило Smile. Ето ти пример илюстриран в обвивката:
Код:
gentoo@Nikolavp ~/Desktop/eclipse $ echo "Hello world"
Hello world
gentoo@Nikolavp ~/Desktop/eclipse $ echo $?
0
gentoo@Nikolavp ~/Desktop/eclipse $ This_is_not_a_command
bash: This_is_not_a_command: command not found
gentoo@Nikolavp ~/Desktop/eclipse $ echo $?
127

Namespace-a std представлява namespace-a на главната стандартна библиотека. Създаден е, за да може нещата да не се бъркат и доста от програмистите ще ти кажат, че не е добре за четимостта на програмата да слагаш генерално using namespace std; , но за малки програми няма значение.

Този въпрос за сумата не го разбрах Smile[/code]


Какво е namespace на главната стандартна библиотека, обясни го като за хора, които си нямат и понятие от това Very Happy аз само знам коя команда какво кара компа да върши...
това с return 0 - Не може ли да напишеш на това място нещо различно от 0 и програмата да го извежда накрая, примерно return S(някаква сума) и вместо cout<<S и после return 0 пишеш само retusn S и готово Very Happy Аз доколкото разбрах от нашта госпожа това "return" се използва за връщане на стойности Rolling Eyes

От това което си написал, разбирам че има и други namespace-oве освен std... ще кажеш ли за какво служи това животно? Very Happy

Ми общо взето namespace-a си е запазена дума, която групира разни неща(функции класове променливи/константи) в нещо като група...
Цитат:
Namespaces allow to group entities like classes, objects and functions under a name. This way the global scope can be divided in "sub-scopes", each one with its own name.
Та например ако имаш функция, която се казва getPrice(){}, но например знаеш, че някой твой приятел има същата функция, а ти искаш да ползваш и нея => имаш конфликт на имена => ако си декларираш функцията така:
Код:
namespace MyNameSpace{
getPrice(){
//func body
}

}
после можеш да викаш твойта с MyNameSpace::getPrice();, а тази на приятеля ти с getPrice(); Smile. Ето и защо има логика стандартните библиотеки да са в свой namespace и ето и защо не е хубаво да декларираш, че ползваш някой namespace като глобален, което точно правиш с using namespace std;

Относно връщането с return 0; - да правилно ви е казала госпожата, но когато връщаш число/код от main ти на практика го подаваш това число на операционната система и вече можеш да имаш спецификация, че ако върнеш код 0 => програмата е завършила без грешки(това е по default) ако върнеш 1 => имаш грешка във взимането на цена, ако върнеш 2 значи имаш грешка в изчисляването на нещо и т.н. Което после може да ползва във даден скрипт и така нататък Smile[/code]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Wed May 14, 2008 10:54 pm    Заглавие:

А не може ли вместо някакво число, точно определено(както ти каза 0, 1, 2 ...) да ми връща някоя променлива, примерно сума на някакви числа? Защото още не пишем такива сложни програми, та да трябва да проверявам, и това return 0 само го влача и ме дразни Very Happy смисъл че не го използвам => не ми трябва, а пък трябва да го напиша, иначе няма да тръгне програмата, тъпо !!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
nikolavp
Фен на форума


Регистриран на: 20 Apr 2008
Мнения: 701

Репутация: 63.6
гласове: 13

МнениеПуснато на: Wed May 14, 2008 11:32 pm    Заглавие:

martosss написа:
А не може ли вместо някакво число, точно определено(както ти каза 0, 1, 2 ...) да ми връща някоя променлива, примерно сума на някакви числа? Защото още не пишем такива сложни програми, та да трябва да проверявам, и това return 0 само го влача и ме дразни Very Happy смисъл че не го използвам => не ми трябва, а пък трябва да го напиша, иначе няма да тръгне програмата, тъпо !!!
Общо взето това return 0; до колкото знам се слага от повечето хора за портабилност между различните операционни системи. Не знам коя имплементация на езика ползваш(кой компилатор) на езика ползваш, но при мен нещата вървят и без return 0; което по подразбиране го добавя. Ето ти спецификацията на езика за момента там изрично е написано:

Цитат:
....-5- A return statement in main has the effect of leaving the main function (destroying any objects with automatic storage duration) and calling exit with the return value as the argument. If control reaches the end of main without encountering a return statement, the effect is that of executing

return 0;
...

http://www.kuzbass.ru:8086/docs/isocpp/basic.html[/quote]
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
martosss
VIP Gold


Регистриран на: 17 Mar 2007
Мнения: 3937
Местожителство: Somewhere over the rainbow
Репутация: 424.2Репутация: 424.2
гласове: 213

МнениеПуснато на: Thu May 15, 2008 1:25 pm    Заглавие:

Използвам Bloodshed Dev-C++, защото е безплатна и бърза за инсталиране(един приятел ми я даде Very Happy ) е ми добре, общо взето ми обясни всичко неясно засега Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
viki_di
Начинаещ


Регистриран на: 05 Mar 2008
Мнения: 26

Репутация: 4.3Репутация: 4.3Репутация: 4.3Репутация: 4.3

МнениеПуснато на: Wed May 21, 2008 9:49 pm    Заглавие:

Код:

<html>
<head><title>kontakti</title>
</head>
<body>
<h3>Registraciq</h3>
 <form action="insert_kontakt.php."
    method post>
ime:<input type="text" name="ime">
<br>
familiq:<input type="text" name="familiq">
<br>
email:<input type="text" name="email">
<br>
<input type=Submit values="send">
</form>
</body>
<html>


Код:

<html>
<head><title>zapis v baza danni</title>
</head>
<body>
<h3>zapis v baza danni</h3>
<?php
$ime=$_post['ime'];
$familiq=$_post['familiq'];
$email=$_post['email'];

$ime=addslashes($ime);
$familiq=addslashes($familiq);
$email=addslashes($email);

$db=mysql_pconnect('localhost','root');
$db=selectdb('kontakt');
$query=insert into
    regdata(ime,familiq,email)
values('".#ime."','".$familiq."','".email."');

$result=mysql_query($query);
if($result)
 {echo "zapis uspeshen";
  }
?>
</body>
</html>


можете ли да ми кажете така ли трябва да е .. като първото е html страницата а второто php ..
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
   Форум за математика Форуми -> Информатика/Компютри Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2
Страница 2 от 2

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети
Може да прикачвате файлове
Може да сваляте файлове от този форум
Copyright © 2005-2021 math10.com.