Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
violin Начинаещ
Регистриран на: 25 Apr 2009 Мнения: 5
|
Пуснато на: Sat Apr 25, 2009 9:14 pm Заглавие: |
|
|
mkmarinov написа: |
Втора в едната посока (когато ABCD e ромб) с... еднакви триъгълници (AMD и CMD), от което ъгъл DAM=MAD=EFB=1/2(EB), т.е. DAM е периферен и AM e допирателна. Наобратно, предполагам се доказва пак с еднаквостта на тези триъгълници.
|
Ами защо са еднакви триъгълниците? Аз само два еднакви ъгъла намирам
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Реклама
|
Пуснато на: Заглавие: Реклама |
|
|
|
|
Върнете се в началото |
|
|
mkmarinov Напреднал
Регистриран на: 08 Nov 2008 Мнения: 358 Местожителство: Враца гласове: 32
|
Пуснато на: Sat Apr 25, 2009 9:21 pm Заглавие: |
|
|
1. Двете страни на ромба.
2. Общата страна
3. BD е диагонал в ромб (съответно и ъглополовяща).
|
|
Върнете се в началото |
|
|
violin Начинаещ
Регистриран на: 25 Apr 2009 Мнения: 5
|
Пуснато на: Sat Apr 25, 2009 9:28 pm Заглавие: |
|
|
Цитат: | от което ъгъл DAM=MAD=EFB=1/2(EB), |
Извинявам се за въпроса, но откъде идва това? и EB какво е, B не лежи на окръжността. Или описваме нова?
А на трета как разлагаш?
|
|
Върнете се в началото |
|
|
mkmarinov Напреднал
Регистриран на: 08 Nov 2008 Мнения: 358 Местожителство: Враца гласове: 32
|
Пуснато на: Sat Apr 25, 2009 9:35 pm Заглавие: |
|
|
Исках да къжа дъгата EA .
[tex]\angle AFC=\angle ACD[/tex] като кръстни.
[tex]\angle ACD=\angle DAM[/tex] от еднаквите триъгълници.
=>
[tex]\angle EFA=\angle EAM=\frac{1}{2}EA[/tex]
=> EAM е п... забравих думата => АМ е допирателна.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
violin Начинаещ
Регистриран на: 25 Apr 2009 Мнения: 5
|
Пуснато на: Sat Apr 25, 2009 10:17 pm Заглавие: |
|
|
mkmarinov написа: | Исках да къжа дъгата EA .
[tex]\angle AFC=\angle ACD[/tex] като кръстни.
[tex]\angle ACD=\angle DAM[/tex] от еднаквите триъгълници.
=>
[tex]\angle EFA=\angle EAM=\frac{1}{2}EA[/tex]
=> EAM е п... забравих думата => АМ е допирателна. |
Мерси много!
Между другото \angle EAM e периферен.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
_sssss Фен на форума
Регистриран на: 07 Dec 2008 Мнения: 633
гласове: 50
|
Пуснато на: Sat Apr 25, 2009 11:34 pm Заглавие: |
|
|
@Archer, май сме само ние засега.
Втора определено ти е по-вярна от моята. Вобще не съм се сетила, че могат да се подредят така. Един вид искаме да ги наместим във вписан многоъгълник с max лице и да докажем, че то е < 3.
Ох, дано ми дадат точица за идеята.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
vicho Начинаещ
Регистриран на: 03 Apr 2008 Мнения: 12
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 11:56 am Заглавие: |
|
|
Ето ги и задачите за 11 клас от втория ден:
Аз успях да реша само първата :/ Получих [tex]{a=\sqrt{2+\sqrt{5} }[/tex]
Description: |
|
Големина на файла: |
114.76 KB |
Видяна: |
2355 пъти(s) |
|
|
|
Върнете се в началото |
|
|
To6o Начинаещ
Регистриран на: 20 Sep 2008 Мнения: 9
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 12:24 pm Заглавие: |
|
|
До Archer. Здравей. Би ли ми обяснил как си решил 1ва за 12ти клас? Защото аз само успях да намеря един интервал в който е заключен Х , но не мога да намеря ь
По втората и аз се сетих за тази идея, но не знам защо реших, че едва ли са разположени така и се отказах. Все още се издирва някой решил трета Давайте народе. Между другото и днес задачите не бяха по-лесни :/ или поне на мен ми се сториха труднички. На 1вата след 2 часа решаване и 5 листа намерих само АВ и се отказах :/ Дано поне 1 точка да дадат. Предварително благодаря ако ми решите 1ва
|
|
Върнете се в началото |
|
|
mkmarinov Напреднал
Регистриран на: 08 Nov 2008 Мнения: 358 Местожителство: Враца гласове: 32
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 12:42 pm Заглавие: |
|
|
10 клас, втори ден
Задача 4. Нека [tex]f(x)=x^2+(2a-1)x-3[/tex] и [tex]g(x)=x^2+(a-2)x-1[/tex], където a е реален параметър. Да се намерят всички стойности на a, за които корените на уравненията [tex]f(x)=0[/tex] и [tex]g(x)=0[/tex] са разположени така, че между двата корена на едното има точно един на другото.
Задача 5. В триъгълник ABC е известно, че [tex]2\angle BAC + 3\angle ABC=180^\circ [/tex]. Да се докаже, че [tex]4(BC+CA)\le 5AB[/tex].
Задача 6. Нека n е произволно естествено число и [tex]N=n(n+1)(n+2)(n+3)[/tex]. Да се докаже, че не съществува цяло m такова, че [tex]N+m^9=2008[/tex].
|
|
Върнете се в началото |
|
|
NoThanks Гост
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 1:02 pm Заглавие: |
|
|
Тая 6та май е доста лесна Ясно е, че числа от вида n(n+1)(n+2)(n+3) се делят на 6., а последната цифра на такива числа е 6,2,8,4,0. => като извадим от 2008-N се получава четно => m^9 четно и m^9<2008 => само m=2. => 512=2008-N => N=1496 което не се дели на 6
|
|
Върнете се в началото |
|
|
mkmarinov Напреднал
Регистриран на: 08 Nov 2008 Мнения: 358 Местожителство: Враца гласове: 32
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 1:04 pm Заглавие: |
|
|
Ами m<0?
Почнах я с деление на 8 (N се дели на 8, 2008 също => m=8k). След това получавам [tex]\frac{N}{8}+8^8.k^9=251[/tex]. Ако се намери общ множител на [tex]\frac{N}{8}[/tex] и k задачата е решена (251 е просто).
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Is it black or white? Напреднал
Регистриран на: 03 Jan 2009 Мнения: 393 Местожителство: Силистра ПМГ гласове: 32
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 1:06 pm Заглавие: |
|
|
To6o написа: | До Archer. Здравей. Би ли ми обяснил как си решил 1ва за 12ти клас? Защото аз само успях да намеря един интервал в който е заключен Х , но не мога да намеря ь
По втората и аз се сетих за тази идея, но не знам защо реших, че едва ли са разположени така и се отказах. Все още се издирва някой решил трета Давайте народе. Между другото и днес задачите не бяха по-лесни :/ или поне на мен ми се сториха труднички. На 1вата след 2 часа решаване и 5 листа намерих само АВ и се отказах :/ Дано поне 1 точка да дадат. Предварително благодаря ако ми решите 1ва |
Ще ти кажа идеята, по която се решава задачата, а ти ще се пробваш сам да си я направиш, защото съм сигурен, че ще успееш, ако не успееш утре ще ти напиша подробно решение.
[tex] 16\frac{4^{x-1}+6}{2^{x}+1}=-3x^{4}+4x^{3}+12x^{2}[/tex]
Нека [tex]f(x)=-3x^{4}+4x^{3}+12x^{2}[/tex] и [tex]\varphi (x)=16\frac{4^{x-1}+6}{2^{x}+1}[/tex]
Изследваш 2-те фукнции, за едната ще получиш, че максимумът е при х=2 и е 32, а за другата, че минимумът е при х=2 и е пак 32, тоест само при 2-ката става равенство и х=2 е единствено решение
|
|
Върнете се в началото |
|
|
violin Начинаещ
Регистриран на: 25 Apr 2009 Мнения: 5
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 1:06 pm Заглавие: |
|
|
mkmarinov написа: | 10 клас, втори ден
Задача 4. Нека [tex]f(x)=x^2+(2a-1)x-3[/tex] и [tex]g(x)=x^2+(a-2)x-1[/tex], където a е реален параметър. Да се намерят всички стойности на a, за които корените на уравненията [tex]f(x)=0[/tex] и [tex]g(x)=0[/tex] са разположени така, че между двата корена на едното има точно един на другото.
Задача 5. В триъгълник ABC е известно, че [tex]2\angle BAC + 3\angle ABC=180^\circ [/tex]. Да се докаже, че [tex]4(BC+CA)\le 5AB[/tex].
Задача 6. Нека n е произволно естествено число и [tex]N=n(n+1)(n+2)(n+3)[/tex]. Да се докаже, че не съществува цяло m такова, че [tex]N+m^9=2008[/tex]. |
Знаеш ли как се решават?
|
|
Върнете се в началото |
|
|
_sssss Фен на форума
Регистриран на: 07 Dec 2008 Мнения: 633
гласове: 50
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 1:08 pm Заглавие: |
|
|
12 клас, Втори ден.
Задача 4. В [tex]\normal\Delta ABC[/tex] (AC<BC) с лице [tex]\normal 20\sqrt{3}[/tex] точките [tex]\normal M[/tex] и [tex]\normal I[/tex] са съответно медицентър и център на вписаната окръжност. Отсечката [tex]\normal MI[/tex] има дължина [tex]\normal 1[/tex] и е успоредна на [tex]\normal AB[/tex]. Да се намерят дължините на страните на триъгълника.
Задача 5. Нека [tex]n[/tex] е естествено число. Да се докаже, че:
a) [tex]\sum_{i=1}^{n}\frac{1}{i(i+x)}=1[/tex] има единствено неотрицателно решение [tex]x_{\small n}[/tex].
б) редицата с общ член [tex]x_{\small n}[/tex] е сходяща и да се намери нейната граница.
Задача 6. Да се намерят всички двойки [tex](a, b)[/tex] от естесвени числа такива, че [tex]n^2 +n + 1[/tex] дели [tex](an + 1)^{10} + b[/tex] за всяко естесвено число.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
mkmarinov Напреднал
Регистриран на: 08 Nov 2008 Мнения: 358 Местожителство: Враца гласове: 32
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 1:09 pm Заглавие: |
|
|
Четвърта на десети клас е лесна, корените са разположени през един тогава и само тогава когато пресечната графика на двете функции е с отрицателна ордината. Дискриминантите са винаги положителни. Получавам [tex]a \in (2-\sqrt{5};2+\sqrt{5})[/tex].
Втора със синусова теорема в АВС; изразяваш AC и BC чрез АВ и двата ъгъла при основата и остава да се докаже, че [tex]\frac{sin\alpha + sin\beta }{sin(\alpha + \beta )} < \frac{5}{4}[/tex]. Малко тригонометрия+Йенсен и излиза.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Is it black or white? Напреднал
Регистриран на: 03 Jan 2009 Мнения: 393 Местожителство: Силистра ПМГ гласове: 32
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 1:10 pm Заглавие: |
|
|
Аз пък днеска "търчах" от областния към Великденското като луд, запъхтян влизам и разпитвам охраната в коя стая съм, мн беше забавно , иначе на областния 1-ва ми се струва, че не е чак толкова трудно, но не я довърших, нямах време, дано дадат точки за идея, на 2-ра си нямах представа какво се прави , 3-та мисля да си я огледам вкъщи, защото изглеждаше мн интересна
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Donatello Редовен
Регистриран на: 17 Jun 2008 Мнения: 103
гласове: 4
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 2:02 pm Заглавие: |
|
|
А на 11 клас първа задача за [tex]a = \sqrt{2+\sqrt{5} } [/tex] ли получавате,че има такива корени ? И някакви идеи за втора и трета, че там ми е пълна мъгла
|
|
Върнете се в началото |
|
|
naitsirk Напреднал
Регистриран на: 03 Jul 2008 Мнения: 295 Местожителство: Казанлък гласове: 34
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 2:05 pm Заглавие: |
|
|
абсолютно вярно
по втора аз получих [tex]a_{3}=6[/tex]
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Donatello Редовен
Регистриран на: 17 Jun 2008 Мнения: 103
гласове: 4
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 2:10 pm Заглавие: |
|
|
а как го получи ?
|
|
Върнете се в началото |
|
|
naitsirk Напреднал
Регистриран на: 03 Jul 2008 Мнения: 295 Местожителство: Казанлък гласове: 34
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 2:24 pm Заглавие: |
|
|
1-во очевидно е, че [tex]a_3>5[/tex]. И реших да разгледам случея [tex]a_3=6[/tex].
Лесно се съобразява, че в такъв случай [tex]a_{n+1}=a_{n}(a_{n}+1)[/tex]. Сега на даденото равенство умножавам k-тото събираемо с [tex]a_{k}[/tex] и използвайки полученото равенство за [tex]a_{n+1}[/tex] се получава, че равенството е еквивалентвно на:
[tex]\frac{a_1}{a_2 }+\frac{a_2}{a_3 }+....+\frac{a_{2008}}{a_{2009} }+\frac{1}{a_{2009} } =1 [/tex]
Сега като съберем последните 2 числа и използвайки отново ревенството [tex]a_{n+1}=a_{n}(a_{n}+1)[/tex] намираме, че [tex]\frac{a_{2008}}{a_{2009} }+\frac{1}{a_{2009} }=\frac{1}{a_{2008} } [/tex] и тази процедура я извършваме многократно по аналогичен начин и получаваме, че:
[tex]\frac{a_1}{a_2 }+\frac{a_2}{a_3 }+....+\frac{a_{2008}}{a_{2009} }+\frac{1}{a_{2009} } =\frac{a_1}{a_2 }+\frac{1}{a_2 } [/tex] и като заместим със стойностите от условието намираме, че това е 1, т.е. [tex]a_3=6[/tex] изпълнява условието на задачата
|
|
Върнете се в началото |
|
|
martosss VIP Gold
Регистриран на: 17 Mar 2007 Мнения: 3937 Местожителство: Somewhere over the rainbow гласове: 213
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 2:36 pm Заглавие: |
|
|
phoenix_stz написа: | А на 11 клас първа задача за [tex]a = \sqrt{2+\sqrt{5} } [/tex] ли получавате,че има такива корени ? И някакви идеи за втора и трета, че там ми е пълна мъгла |
Странно защо, но аз на 1-ва получих [tex]a=\frac{3\sqrt{2}}{2}[/tex]
а втора и аз получих 6 като доказах една индукция [tex]a_n=a_{n-1}(a_{n-1}+1)[/tex] и изобщо не ползвах условието(не знам как ще ми се отрази на резултата, ама ... стори ми се много странно ) ама кажете защо е този отговор на 1-ва Аз я реших за 10 мин и бях доста сигурен
|
|
Върнете се в началото |
|
|
naitsirk Напреднал
Регистриран на: 03 Jul 2008 Мнения: 295 Местожителство: Казанлък гласове: 34
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 2:45 pm Заглавие: |
|
|
по 1-ва
3 корена за a>2
[tex]x_1=log_{2}\frac{a-\sqrt{a^2-4} }{2 },x_2=log_{2}\frac{a+\sqrt{a^2-4} }{2 },x_3=log_{2}a [/tex]
Очевидно, че за a>2 корените по големина са наредени както съм ги написал и сега просто свойсво на аритметична прогресия
ПП: мартосссс на 2-ра използваме едно и също свойство, но на мен ми се струва, че е вярно само за [tex]a_3=6[/tex]
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Пафнутий VIP
Регистриран на: 04 Mar 2008 Мнения: 1199
гласове: 54
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 2:57 pm Заглавие: |
|
|
За последната на 10 клас мисля, че ще стане по модул 19 Поне като я видях така мисля, ама ме мързи да проверявам 10 случая
NoThanks написа: | Тая 6та май е доста лесна Ясно е, че числа от вида n(n+1)(n+2)(n+3) се делят на 6., а последната цифра на такива числа е 6,2,8,4,0. => като извадим от 2008-N се получава четно => m^9 четно и m^9<2008 => само m=2. => 512=2008-N => N=1496 което не се дели на 6 |
Пфф, по-хубаво се откажи от теорията на числата... Не ти се отдава
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Bgtop100 Начинаещ
Регистриран на: 07 Jan 2009 Мнения: 6
гласове: 1
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 3:20 pm Заглавие: |
|
|
На 1ва и аз съм получил колкото phoenix. А по 3-та вижте аз как я реших:
За нататък всъщност не съм много сигурен точно как трябва да се продължи ;/
Description: |
|
Големина на файла: |
6.23 KB |
Видяна: |
2139 пъти(s) |
|
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Donatello Редовен
Регистриран на: 17 Jun 2008 Мнения: 103
гласове: 4
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 3:43 pm Заглавие: |
|
|
martosss написа: | phoenix_stz написа: | А на 11 клас първа задача за [tex]a = \sqrt{2+\sqrt{5} } [/tex] ли получавате,че има такива корени ? И някакви идеи за втора и трета, че там ми е пълна мъгла |
Странно защо, но аз на 1-ва получих [tex]a=\frac{3\sqrt{2}}{2}[/tex]
а втора и аз получих 6 като доказах една индукция [tex]a_n=a_{n-1}(a_{n-1}+1)[/tex] и изобщо не ползвах условието(не знам как ще ми се отрази на резултата, ама ... стори ми се много странно |
Как доказа индукцията ?
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Пафнутий VIP
Регистриран на: 04 Mar 2008 Мнения: 1199
гласове: 54
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 3:45 pm Заглавие: |
|
|
Bgtop100 написа: | На 1ва и аз съм получил колкото phoenix. А по 3-та вижте аз как я реших:
Тъй като a и b са взаимнопрости, то (a+b)^2 се дели единствено на 1, на a+b и на (a+b)^2. | Това не е вярно... Вземи си произволни числа и ще видиш. Например a=3,b=5
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Bgtop100 Начинаещ
Регистриран на: 07 Jan 2009 Мнения: 6
гласове: 1
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 3:47 pm Заглавие: |
|
|
stanislav atanasov написа: | Bgtop100 написа: | На 1ва и аз съм получил колкото phoenix. А по 3-та вижте аз как я реших:
Тъй като a и b са взаимнопрости, то (a+b)^2 се дели единствено на 1, на a+b и на (a+b)^2. | Това не е вярно... Вземи си произволни числа и ще видиш. Например a=3,b=5 |
Да усетих се... Ами не можеш ли да помогнеш малко с извода. Иначе мисля, че до средата е така или поне нещо подобно
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Пафнутий VIP
Регистриран на: 04 Mar 2008 Мнения: 1199
гласове: 54
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 4:08 pm Заглавие: |
|
|
Достигнал си до [tex](2c-a+b)(2c+a-b)=3(a+b)^2[/tex] Пробва ли да докажеш, че двата множителя от ляво са взаимнопрости?
|
|
Върнете се в началото |
|
|
mkmarinov Напреднал
Регистриран на: 08 Nov 2008 Мнения: 358 Местожителство: Враца гласове: 32
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 4:14 pm Заглавие: |
|
|
Шеста на десети клас (по-добре късно отколкото никога!):
n(n+1)(n+2)(n+3) се дели на 10, освен когато n=1. (Проверяваме и виждаме, че n=1 не е решение).
Разглеждаме по модул 10 (като имаме предвид, че m=8k):
[tex]8^9.k^9 \equiv 8 (mod 10)[/tex]
[tex]8^8.k^9 \equiv 1 (mod 10)[/tex]
Искаме четно число да е сравнимо с 1 по модул 10. Трудно .
.......
Всъщност, не винаги се дели на 10. Не се дели на 10 само когато n=5p+1.
|
|
Върнете се в началото |
|
|
Predator Начинаещ
Регистриран на: 11 Apr 2008 Мнения: 16 Местожителство: dsfsdf гласове: 1
|
Пуснато на: Sun Apr 26, 2009 4:26 pm Заглавие: |
|
|
Има ли ги решенията в някой сайт?
|
|
Върнете се в началото |
|
|
|